I okres nauki w roku szkolnym 2024/2025
Podczas zajęć z informatyki nasi uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności programistyczne, korzystając z zestawów LEGO Education SPIKE Prime. Te nowoczesne narzędzia edukacyjne zostały zakupione w ramach programu rządowego „Laboratoria Przyszłości”, który wspiera rozwój kompetencji cyfrowych w szkołach.
LEGO Education SPIKE Prime to zestawy, które łączą programowanie z budowaniem konstrukcji z klocków LEGO. Uczniowie poznawali podstawy kodowania, tworząc i programując własne roboty. Praca z zestawami umożliwia rozwijanie takich umiejętności, jak:
- Logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów – uczniowie analizowali zadania i opracowywali rozwiązania, projektując sekwencje działań robota.
- Współpraca w grupie – praca w zespołach sprzyjała rozwijaniu umiejętności komunikacji i pracy zespołowej.
- Kreatywność i innowacyjność – każdy zespół miał możliwość tworzenia unikalnych konstrukcji i rozwiązań.
Zajęcia były nie tylko nauką programowania, ale także doskonałą zabawą. Uczniowie szybko przyswajali nowe umiejętności i z entuzjazmem podejmowali wyzwania, takie jak programowanie ruchu robota, reakcje na czujniki czy pokonywanie zaplanowanych tras.
Dzięki programowi „Laboratoria Przyszłości” nasza szkoła zyskała nowoczesne narzędzia dydaktyczne, które pozwalają na realizację innowacyjnych metod nauczania. LEGO Education SPIKE Prime to idealne połączenie nauki i zabawy, które motywuje uczniów do zgłębiania tajników programowania i robotyki!



II okres nauki w roku szkolnym 2024/2025
Przedszkolaki spotkały się z robotem Photon podczas zajęć języka angielskiego. Jego obecność na lekcjach wzbudziła zainteresowanie i podniosła skupienie dzieci. Była też dla nich ogromną radością, a wykonywane ćwiczenia stały się dużą atrakcją. Te ciekawe, niecodzienne zajęcia były możliwe dzięki zakupieniu sprzętu w ramach programu.



Uczniowie klasy 8a wydrukowali na drukarce 3D model sowy, wykorzystując wcześniej przygotowany plik 3D. Projekt pozwolił im zapoznać się z obsługą drukarki, procesem cięcia modelu w programie slicer oraz zasadami działania technologii druku warstwowego. Efektem była estetyczna i precyzyjnie wykonana figurka sowy.
